Kuunteletko asiakasta?

Ilmoittauduin ryhmämatkalle ja sain siitä matkavahvistuksen. Mukava pyöräilyleiri tulossa ja nyt on paikka varattuna.

IMG_1247

Juttelimme kavereiden kanssa leiristä ja ihmettelin miksei minulle ole tullut laskua. Olihan se! Kun luin matkavahvistuksen uudelleen huomasin että toisella sivulla oli tilinumero, varausmaksu, pankkiyhteys ja kaikki laskun elementit. Maksoin siis suorituksen samantien.

Tänään sain huomautuksen maksun viivästymisestä ja soitin heille kertoakseni, että maksu on suoritettu. Tämän lisäksi halusin antaa heille ystävällisen kehitysehdotuksen, koskien matkavahvistuksen otsikoita.

Asiakastyötä tekevä nainen kertoi, että maksuviiveitä sattuu melko paljon eli siitä ei tarvitse olla huolissaan. Kysyin häneltä, olisiko mahdollista, että maksuviiveitä syntyy kenties samasta syystä kuin minullekin ja että kahden sanan tekstimuutoksella asia voitaisiin parantaa? Systeemi on kuulemma ollut käytössä useita vuosia ja että tämä on vakiokäytäntö myös muissa yhtiöissä. Mitäpä tähän enää on lisättävää. Taidan olla poikkeuksellisen huolimaton tai tyhmä.

Sain myös ystävällisen oppitunnin siitä miten kaikki oleellinen tieto löytyy asiakirjasta, eikä kehittämistarvetta ole.

Tarinan opetuksia: Lue (Heikki) paremmin tekstit loppuun asti, otsikko ei kerro kaikkea. Jos yrityskulttuurina olisi asiakaslähtöinen toiminta, niin olisiko tässä paikka parantaa sekä asiakastyytyväisyyttä, että omia prosesseja?

Terveisin   heikki.nummelin@stratox.fi  tai  0400 882442

 

Comments are closed.